خیمه گاه

خیمه گاه
یکی از مکان های زیارتی شهر کربلا «خیمهِ گاه حسینی» است که به فاصله ۵۰۰ متری از حرم حضرت اباعبدالله (علیه السلام) قرار دارد.این مکان مقدس دارای رمز و رازهای فراوانی است. ابتدای ورود خیمهِ گاه، خیمه متعلق به حضرت ابو القِرْبَة عباس بن علی (علیه السلام) است.
یکی از مکان های زیارتی شهر کربلا «خیمه گاه حسینی» است که به فاصله ۵۰۰ متری از حرم حضرت اباعبدالله (علیه السلام) قرار دارد.

این مکان مقدس دارای رمز و رازهای فراوانی است. ابتدای ورود خیمه گاه، خیمه متعلق به حضرت ابو القِرْبَة عباس بن علی (علیه السلام) است، که بسیاری قلم در وصف رشادت ها و پهلوانی های ایشان چرخانده اند؛ اما حضرتش بیشتر در ادب، کمالات، معرفت و وفاداری عظمت بسیار دارند.

با دیدن مکان این خیمه متوجه می شویم که نگهبان و فرمانده لشگر حسینی باید در ابتدای حریم آل الله باشد و این باز هم نشان از ولایت پذیری او داده است.

بعد از عبور از خیمه باب الحوائج(ع) با چلچراغ های مواجه می شوید. در سمت راست بعد از خیمه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) قسمتی خود را نمایان می کند که خبر از خیمه گاه قاسم ابن الحسن، ۱۳ ساله کربلا می دهد و هنوز بسیاری به مانند ایشان در حفاظت از اسلام ناب محمدی به مبارزه با کفار می روند.

با گذشتن از جایگاه خیمه های اولیه ناگهان پاهای آدمی از حرکت می ایستد و چشم ها به محل زندگی سید شباب اهل جنه در مدت اقامت کربلا معطوف می شود، این همان جایی است که دختران حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در روز عاشورا و زمانی که همه یاران به شهادت رسیده بودند برای آخرین بار پدر را در آغوش کشیدند و توانستند آرام شوند.

عبد صالحی در وصف این مکان می گفت: بسیاری از فرشتگان از بدو ورود و برپایی خیمه حضرت ابوالشهدا (علیه السلام) در این مکان فرود آمدند و تا کنون در همین مکان به گریه کردن برای ایشان می پردازند.

دقیقا بدون هیچ فاصله ای و پشت خیمه، محل زندگی خواهری بوده است که عالم و آدم هنوز مدیون سخنرانی و زنده نگهداشتن قیام امام حسین (علیه السلام) در زمان اسارتش در شام و کوفه هستند.

اما چرا پشت خیمه حضرت اباعبدالله (علیه السلام) باید خیمه عقیله ی بنی هاشم قرار بگیرد؟

این همان سبک زندگی اسلامی است و حریم خانه و خانواده حتی در زمان جنگ و حضور در بیابان نیز توسط ائمه(ع) رعایت شده است.

آخرین خیمه متعلق به امام سجاد (علیه السلام) است که به واسطه وضعیت جسمی و بیماری ایشان در واقعه کربلا، باید تحت مراقبت می بودند؛ اما ایشان به همراه عمه سادات طی مجالسی که عبیدالله بن زیاد و یزید لعنت الله برای آشکار نشدن جنایتشان در حق اهل بیت پیامبر پس از واقعه عاشورا تدارک دیده بودند، چنان خطبه ها و سخنرانی هایی فرمودند که واقعیت قیام اباعبدالله (علیه السلام) و یاران ایشان برای همگان روشن شد.


موافقین ۲ ||| مخالفین ۰
نمايش ادامه مطلب
برچسب ها : , ,

نظرات کاربران

(توسط : سر گر می) (تاريخ : ۲۸ دی ۹۵، ۱۸:۴۸)
سر گر می
خیلی خوب
ممنون از شما.

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

نويسندگان